Kvalitetspolicy
Vi på L.E. Svensson Snickeri AB har alltid värnat om högsta möjliga kvalitet på våra produkter. Kvalitet är för oss den självklara vägen till långvariga kundrelationer och en lyckad verksamhet. Företagets ambition är därför att framstå som den bästa leverantören, med varor och tjänster som uppfyller och överträffar kundens uttalade förväntningar, behov och avtalade specifikationer.
Kvalitetssystem
För att kunna garantera våra kunder samma höga kvalitet vid varje projekt, har L.E. Svensson Snickeri AB utarbetat grundliga rutiner för hela arbetsprocessen – från inkommen anbudsförfrågan till slutlig leverans och utvärdering. Kvalitetsförbättring är ett kontinuerligt arbete, varför rutinerna regelbundet ses över och följs upp.
Våra kvalitetsmål ska vi uppnå genom följande utgångspunkter:
- Våra produkter håller rätt kvalitet när de motsvarar kundens krav.
- Kvalitet är varje medarbetares angelägenhet. Samtliga medarbetare verkar aktivt för att våra kvalitetsmål uppfylls och kontinuerligt uppdateras.
- Samtliga underleverantörer ska väljas med omsorg och inriktning på långsiktigt samarbete. Vi arbetar ständigt med att utveckla samarbetet för att garantera kvalitetsnivåer och leveranstider.
- En trivsam och säker arbetsmiljö är en förutsättning för goda arbetsresultat.
- Med stöd av vårt MPS-system ska vi registrera och utvärdera varje projekt i avseende att återföra kunskaper till kommande uppdrag.
- Eventuella brister som uppmärksammas av oss, våra leverantörer eller våra kunder, ska omgående granskas, utredas och följas upp som ett verktyg i utvecklingen av vårt arbete.
Vårt krav på god kvalitet gäller i alla avseenden - denna princip har präglat verksamheten i över ett sekel. Vi arbetar för att ytterligare utveckla våra kunders förtroende och stärka vår position som kvalificerad samarbetspartner .